Veel interesse werkzoekenden in Beter Uitzicht

donderdag 30 mei, 2024

Het arbeidsmarktplatform Beter Uitzicht is al meer dan 20.000 keer bezocht door potentiële werknemers. De bijbehorende promotiecampagne is al meer dan 1 miljoen keer gezien.

Ook werkgevers weten het platform steeds beter te vinden. Bijna 100 agrarische werkgevers hebben een account aangemaakt om gratis vacatures te plaatsen. Daaronder diverse boomkwekers.

Het doel vanBeter Uitzicht is om werkende Nederlanders zonder groene opleiding of -ervaring enthousiast te maken voor een overstap naar de land- en tuinbouw. Bezoekers kunnen zich op de website oriënteren op het aanbod van beroepen in de deelsectoren, een keuzehulp invullen om te ontdekken wat bij hen past, verhalen van overstappers lezen (zoals van koksmuts naar vaste planten), meer informatie over de verschillende sectoren bekijken, in contact komen met kennismakelaars en scholingsconsulenten én uiteraard solliciteren op vacatures.

Promotie en werving

Met een fysieke advertentiecampagne op 13 plaatsen verspreid door Nederland, én een betaalde online campagne, worden bezoekers naar de website geleid. De campagnevideo’s op YouTube, waarin een werknemer uit een andere sector nieuwsgierig is naar een beter uitzicht in de land- en tuinbouw, zijn al meer dan 1 miljoen keer bekeken via social media. Daarnaast hebben miljoenen weggebruikers de reclames langs 5 grote snelwegen en in 8 stadskernen kunnen zien gedurende de maand mei.

Beter Uitzicht is een samenwerking tussen de LTO-organisaties en vaktechnische organisaties (waaronder LTO Bomen, Vaste planten en Zomerbloemen) en is gefinancierd vanuit Colland Arbeidsmarkt en LTO Noord.

Meer nieuws

© 2024 LTO Vakgroep Bomen en vaste planten - LLTB - LTO Noord - ZLTO
Disclaimer - Privacy statement